Menu:

Recent works:

Song for Norbert for trumpet and piano/pour trompette et piano

Dog Music for alto saxophone and piano/pour saxophone alto et piano

Distant Strophes for string quartet/pour quatuor à cordes

Vie Nomade for violoncello/pour violoncelle

Sonata for bassoon and piano/pour basson et piano

Savage Thoughts for Tenor Saxophone and Harp

Symphony no. 1 : "Dreamscapes" for Orchestra

Complainte Bucolique for English Horn and Piano

Other works for Chamber Ensemble by Paul Wehage

"Idylle" for Trumpet in Bb or C, String Quartet and Organ/pour Trommpette en Sib ou Ut, Quatuor à Cordes et Orgue

"Motet : Stabat Mater" for Five Bb Clarinets, Five Alto Saxophones, Brass Quintet (2Bbtpt/Hrn/Tbn/Tba) or String Quintet

"Nara" for Trumpet in Bb or C and Organ/pour Trompette en Sib ou Ut et Orgue

"Prélude, Toccata et Fugue" for Alto Saxophone and Organ/pour Saxophone Alto (ou Bb clarinet ou Cor Anglais) et Orgue

"Sonata en Forme de Trio" for Oboe, Bb clarinet and Bassoon

"Vacation Snapshots" for Trumpet in Bb or C and Piano (young performers)/pour Trompette en Sib ou Ut et Piano (Jeunes Interpretes)

Program Notes in English:

"L'Arbre de Vie" for mixed Sextet was written for the Ensemble "L'Arbre à Oreilles" and dedicated to Miss Elise Griffon.

The title of this work comes from a painting by the French Naif painter Séraphine Louis (often called "de Senlis"), which is now in the Municipal Art Museum of The City of Senlis. Seraphine was a deeply mystic person whose painting of flowers and tree are highly charged with spirituality. The painting in question is an image of a tree soaring into a night sky. In the middle of the image, a strange flower seems to be a kind of eye which stares back at the observer.

The work opens with the three wind instruments in a motet-like texture which are supported by the three stringed instruments which play rising scalar ostinati in independant rythmnic patterns, which are based on Azeri Mugham modes. A second section features "hocketed" passages for the winds with melodic interjections by the three stringed instruments. A Unison climax leads to a repeated twelve bar poly-tonal improvised section. Finally the mounting ostinati lead the ensemble higher and higher to fade off in the silence of the night sky

Notes en Français:

"L'Arbre de Vie" pour Sextuor est écrite pour l'ensemble "L'Arbre à Oreilles" et dédiée à Mademoiselle Elise Griffon.

Le titre de cette oeuvre vient d'un peinture de l'artiste naîf Séraphine Louis (dîte "Séraphine de Senlis"), qui se trouve actuellement dans la musée municipale de la ville de Senlis, France. Séraphine était très mystique et ses toiles des fleurs, fruits et d'arbres on une charge spirituelle très forte. "L'Arbre de Vie" est une image d'un grand tronc d'arbre vue d'en bas qui monte vers un ciel de nuit. Au mileu de la toile, une étrange fleur semble prendre la forme d'un oeil qui regarde l'observateur.

L'oeuvre commence avec les trois instruments à vent traité en motet à trois voix avec les trois instruments à cordes qui soutennent les vents dans trois ostinati montants et rythmiquement independants qui sont dérivée des modes mougham azeris. La passage suivante utilise une écriture interposé pour les vents qui soutiennent les interjections mélodiques des instruments à cordes. Après une mélodie doublée à trois octaves entre l'hautbois, la trompette et la violoncelle, une passage polytonale improvisée de douze mesure est répétée. Finalement, les ostinati du debut reviennent pour permettre toute l'ensemble de monter de plus en plus haut afin de disparaître dans le "ciel du nuit".

Purchase a copy of L'Arbre de Vie for Oboe, Alto Saxophone, Trumpet (in Bb or C), Guitar, Violoncello and Double Bass/Achetez une exemplaire de "L'Arbre de Vie" pour Hautbois, Saxophone Alto, Trompette en Sib ou Ut, Guitare, Violoncelle et Contrebasse à Cordes

L'Arbre de Vie for Mixed Sextet/pour Sextuor mixte - Score and Parts/Partition et Parties 1295