Menu:

Recent works:

Song for Norbert for trumpet and piano/pour trompette et piano

Distant Strophes for string quartet/pour quatuor à cordes

Vie Nomade for violoncello/pour violoncelle

Sonata for bassoon and piano/pour basson et piano

Savage Thoughts for Tenor Saxophone and Harp

Symphony no. 1 : "Dreamscapes" for Orchestra

Complainte Bucolique for English Horn and Piano

Other works for Strings by Paul Wehage

L'Arbre de Vie Sextet for Oboe, Alto Saxophone, Trumpet (in Bb or C), Guitar, Violoncello and Double Bass/pour Hautbois, Saxophone Alto, Trompette (en Sib ou Ut), Guitare, Violoncelle et Contrebasse

"Motet : Stabat Mater" for String Orchestra or String Quintet

Idylle for Trumpet in C or Bb, String Quartet and Organ/pour Trompette en Ut ou Sib, Quatuor à Cordes et Orgue

In Time's Continuum for SATB Chorus and String Quartet/pour Choeur SATB et Quatuor à cordes (text by/texte d'Elizabeth Kirschner)

String Quartet (in progress)

Program Notes in English:

Distant Strophes for String Quartet is dedicated to the American Cellist Stephen Evans. The work is written in five movements and is based on a series of poetic images.

The first movement, “Remembering the Sounding Bells...”, uses bell-like sonorities and tonal fragments which are developed between the four instruments of the quartet The second movement “Interrupted Ricacares” begins with a compact, accelerating atonal motif which alternates with contrapuntal passages which evoke motet and ricacare forms.

“En Croisant le Diable Boîteux” (“Upon meeting the limping Devil”) takes its inspiration from the novel by Lesage. This movement is a lively bi-tonal scherzo in classical ABA form which exploits off-the-string bowings and doublestops. The fourth movement, “ ...L'inflexion des voix chères qui se sont tues“ (“the sounding of dear voices which have been silence”) is a line from Paul Verlaine’s : Mon rêve familier (Poèmes saturniens/melancholia VI 1866). A slowly unfolding dirge-like theme is passed through the four instruments in an expressive lament. The final movement, “Appels et invocations”, is inspired by a strophe in Charles Baudelaire’s le Serpent qui Danse in Les Fleurs du Mal which speaks of preparing for a voyage, real or imagined, which is expressed here in the angular, robust theme in unison which opens the work.

Notes en Français:

Distant Strophes for pour quatuor à cordes est dédiée au violoncelliste américain Stephen Evans. l’œuvre est écrite en cinq mouvements basées sur une série des images poétiques.

La première mouvement, “Remembering the Sounding Bells...”, utilise des sonorités qui évoquent des cloches avec des fragments tonales partagées parmi les quatre instruments du quatuor. La deuxième mouvement “Interrupted Ricacares” commence avec une passage atonale et très compacte qui accélère jusqu’au trilles Cette idée s’alterne avec des passages tonales qui évoquent les formes motet et ricacare de la musique ancienne.

“En Croisant le Diable Boiteux” prends son inspiration dans le roman de Lesage. Cette mouvement est un scherzo bitonale et très hardi dans la forme classique (ABA) qui exploit les coup d’archets en volant et les double cordes. La quatrième mouvement “ ...L'inflexion des voix chères qui se sont tues“ est inspiré par une ligne tirée de la poème de Paul Verlaine : Mon rêve familier (Poèmes saturniens/melancholia VI 1866). Une sorte de thème funèbre est passée parmi les quatre instruments dans une lamentation expressive. La mouvement finale, “Appels et invocations”, prendre sa source dans une strophe dans la poème de Charles Baudelaire le Serpent qui Danse dans Les Fleurs du Mal qui parlent de préparer une voyage, réelle ou intérieur, exprimée ici dans la thème robuste et angulaire en unisson qui commence la mouvement.

Purchase a copy of Distant Strophes for String Quartet by Paul Wehage/Achetez une exemplaire de Distant Strophes pour Quatuor à cordes by Paul Wehage

Distant Strophes for string quartet/pour quatour à cordes-

 

score and parts/partition et parties - 2995