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Other works for Orchestra by Paul Wehage:

Concerto : for Alto Saxophone and Orchestra

Cypher Variations : for chamber orchestra

Motet : Stabat Mater for String Orchestra

Works in Progress by Paul Wehage

Sonata for Flute and Piano

Light unto Ashes (Libretto in English by Elizabeth Kirschner) Three Act Opera for Sop/Mezzo/Tenor/Baritone/Bass, Solo Saxophone, SATB Chorus and Orchestra

Program Notes in English:

The idea for this piece came during my work preparing the publication of Germaine Tailleferre’s Concerto for Two guitars and orchestra, especially in the way the Harp and Celesta are used as a colouristic element in that composition. The subtitle of this work “Dreamscapes” is not intended to be programmatic, but rather to underline how the material was worked out, mainly working late at night and then again in the early morning just after awakening. Much of the musical choices were the result of the composition continuing during my sleeping hours, at times even during dreams about other subjects.

The initial ostinato figure in the strings, harp, celesta and vibraphone leads to a descending melodic figure in the winds, presented first in a highly-coloured, and complex harmonic content and then in a more simple, diatonic setting. These two motives are the source for much of the material in the four movements of this work. The second movement uses contrapuntal treatment of a diatonic theme against a rhythmic background of open fifths. The third movement begins as a simple rising motive in the solo trumpet and harp against a descending figure in the strings, winds and celesta which goes from a “suspended” atmosphere to several more violent, lyric passages using the entire orchestra, especially brass. The final contrapuntal “gigue”-like movement brings back many of the music motives presented in earlier movements to finish the work in a synthesis of all of the ideas presented before.

Notes en Français:

L’idée pour cette pièce est venue pendant mon travail d’éditeur sur le Concerto pour Deux guitares et orchestre de Germaine Tailleferre, sur dans l’utilisation de la harpe et de la celesta comme une élément importante dans cette oeuvre. Le sous-titre de la présente oeuvre “Dreamscapes” n’a pas de sens programmatique, mais plutôt un sens objectif, le matière musicale a été travaille pendant mon sommeil et écrite après mon reveil. Les choix musicaux ont été le résultat de cet état de sommeil et de rêve.

l’ostinato initial dans les cordes, la harpe, le celesta et le vibraphone amène une motive mélodique descendante dans les vents, présentée d’abord dans une contexte harmonique complexe et puis dans une harmonisation plus simple. Ces deux motifs sont la source pour la plupart des thèmes pour les quatre mouvements de cette oeuvre. La deuxième mouvement utilise une traitement contreponctive d’un thème diatonique juxtaposée à un motif rythmique en quintes ouvertes. La troisième mouvement commence avec un motif expressif montant dans la trompette et la harpe accompagnée par un motif descendant dans les cordes, les vents et la celesta dans une atmosphère “suspendue” qui se transforme dans plusieurs passages lyriques et violentes qui exploite toute l’orchestre, surtout les cuivres. La mouvement finale commence par un thème en forme de “gigue” ainsi que la plupart des thèmes importantes des autre s mouvements pour créer une sorte de synthèse.

Purchase a score of Symphony no. 1: "Dreamscapes" for Orchestra (Pic22EH2BCl2Cbn/4331/timp/3perc/hp/cel/strings)/Achetez une partition de Symphonie no. 1 : Dreamscapes pour Orchestre (Pic22CA2ClBs2Cbn/4331/Timb/3perc/hp/cel/cordes)

Symphony no. 1: "Dreamscapes" for Orchestra (Pic22EH2BCl2Cbn/4331/timp/3perc/hp/cel/strings) Score/Partition2295

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